Önsketänkande.

"Inget annat betyder något om jag inte har dig älskling." var bara några av de ord hon skrev under tiden på sjukhuset. Det var bara några av de ord som förklarade hur hon kände då. Strax efter olyckan.

För varje dag som gick letade hon efter tecken, efter hopp.
Hon blev glad för minsta framsteg.

Hon blev glad när han kramade om hennes hand hårt, hon visste att han förstod allt hon sa, allt hon berättade. Visste att han hörde och att han kom ihåg.

Hon slutade aldrig att älska honom.

Jag vet, för jag ser det på henne.
Hör hur hon beskriver honom som "drömprinsen".
Vet att hon fortfarande har förlovningsringen kvar i sitt smyckeskrin.

Jag älskar honom också,
saknar honom,
önskar att han plötsligt bara stod där,
frisk, hel, bra igen.

Önsketänkandet.
Det kommer nog aldrig att försvinna.

/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0