Om 10 år?

Att äntligen veta vad jag vill är den bästa känslan någonsin.
För var dag som går nu så tänker jag på England, att för var dag som går så är jag en dag närmare avresa.

Mitt mål var alltid Göteborg förr, jag minns när vi gick i åttan och skulle göra en bok s.k. "Boken om mig" och i slutet nämna var vi trodde att vi var om 10 år. Skrev Göteborg. Självklart.

Idag kan jag inte ens tänka mig var jag kommer att befinna mig om 10 år, att ens fundera över det känns absurt. För jag har inga sådana planer, jag vill inte tänka så långsiktigt. Medan andra går runt och planerar utbildningar och vad de ska göra efter studenten går jag runt och drömmer som om jag redan vore på plats i England.

Jag vill inte planera än, vill inte behöva grubbla. Just nu känns drömstadiet bra. För det här är någonting jag verkligen vill och det känns så bra. Bra att veta, att för en gångs skull vara säker på någonting i mitt liv.

Och allt kommer att bli så underbart, fantastiskt, perfekt.

/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0